Lengua

Cine, series, música, ciencia, lengua... y también de política
Avatar de Usuario
migui
· Maestro Forero ·
Mensajes: 4174
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 0:58

Re: Lengua

Mensaje por migui » Viernes 13 de Octubre de 2023, 10:05

Esto todo ten que ser invencións vosas, que a min contáronme que máis aló do Cebreiro o galego non serve de nada, e só podes facer algo se tes un uso correcto do castelán

Avatar de Usuario
delaisi
· Forero Profesional ·
Mensajes: 336
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 22:28

Re: Lengua

Mensaje por delaisi » Viernes 13 de Octubre de 2023, 10:29

roped escribió:
Viernes 13 de Octubre de 2023, 9:56
Se o galego ten 3 grandes bloques dialectais, cunha chea de subareas en cada un dos bloques, supoño que Brasil que é un continente en si mesmo terá moitas falas diferentes.

Polo que teño entendido, que tampouco é que teña moita idea de lingüística, o portugués brasileiro estandar, como o de todas as ex colonias, é mais parecido o portugués do sur, sobre todo asemellase o lisboeta, o centralismo non é so cousa dos madrileños, a influencia dos que mandan chega a todo, e onde primeiro onde chega é a lingua, a xente imita a lingua dos xefes, os galegos sabémolo ben.

O que sucede é que a prosodia da fala das ex colonias achegase o ritmo máis pausado e claro do portugués do norte, empregan o "lisboeta", pero fano con máis calma e por iso o entendemos mellor, non se comen sílabas.

Fai 100 anos a lingua falada nas aldeas arredor de Braga ou Guimaraes era practicamente galego, mais ca expansión da educación obrigatoria e dos medios de comunicación o norte portugués lusoficouse.
Eu teño familia emprestada brasileira e comunícome perfectamente con eles en galego, mais é certo que tento falar portugués porque adoro o idioma e quero aprender. De feito, estou a estudar portugués na EOI de Santiago. Que por certo, teño un profesor reintegrata co que seguro que te levarías ben.

Máis aló de iso, o certo é que tanto en Portugal como en Brasil hai sotaques e formas de pronuncia ben diferentes. En Brasil é moi diferente o portugués falado no nordeste, na Baia por exemplo, que o falado em Minas, no Sao Paulo ou no Río Grande do Sul. No nordeste o sotaque é máis musical, en canto que no sur é menos musical e parécese máis ao portugués europeo, sendo que segue habendo unha gran diferenza entre calquera dialecto de Brasil e Portugal, xa que o portugués europeo é moi diferente.

En Portugal sucede o mesmo, no norte cómense menos sílabas, xa no sur, sobre todo en Lisboa falan moi apurado e a reducción vocálica é maior. Iso é máis patente inclusive nas novas xeración, que tenden a unha reducción vocálica que fai que para unha persona que non coñeza o portugués, o idioma pareza máis ben alemán ou ruso que portugués.

Por outra parte, agora que estou estudando portugués, estou achando que o galego que me ensinaron na escola é un fake. É dicir, temos un idioma inventado, xa que moitas das palabras non teñen ningunha similitude co portugués e é por ahí que o reintegracionismo ten sentido, ainda que o certo é que hoxe en día sería xa moi difícil de aplicar. Tivo que ser no seu momento, pero optouse por un galego propio que é o que coñecemos hoxe en día.

Avatar de Usuario
Aglaca
[Mod] · Parrafista ·
Mensajes: 8402
Registrado: Martes 27 de Enero de 2009, 12:14

Re: Lengua

Mensaje por Aglaca » Viernes 13 de Octubre de 2023, 10:51

Hace cerca de un año yo estaba en Barcelona con mi novia y otra pareja de amigos suyos, los tres del sur de Brasil, les hablaba en gallego y, sin ser precisamente Rosalía De Castro, me entendían perfectamente. De hecho, me decían que podía poner en mi currículum que hablaba portugués sin ningún problema a un nivel bastante alto. El único gallego que yo tengo es el de escuchar a mis padres hablando gallego entre ellos y por leer este foro, cualquiera que sea un nativo de verdad puede poner que habla portugués al 100% gracias al gallego porque cualquiera de ustedes puede hablarlo muchísimo mejor que yo.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 12139
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Viernes 13 de Octubre de 2023, 11:58

delaisi escribió:
Viernes 13 de Octubre de 2023, 10:29
roped escribió:
Viernes 13 de Octubre de 2023, 9:56
Se o galego ten 3 grandes bloques dialectais, cunha chea de subareas en cada un dos bloques, supoño que Brasil que é un continente en si mesmo terá moitas falas diferentes.

Polo que teño entendido, que tampouco é que teña moita idea de lingüística, o portugués brasileiro estandar, como o de todas as ex colonias, é mais parecido o portugués do sur, sobre todo asemellase o lisboeta, o centralismo non é so cousa dos madrileños, a influencia dos que mandan chega a todo, e onde primeiro onde chega é a lingua, a xente imita a lingua dos xefes, os galegos sabémolo ben.

O que sucede é que a prosodia da fala das ex colonias achegase o ritmo máis pausado e claro do portugués do norte, empregan o "lisboeta", pero fano con máis calma e por iso o entendemos mellor, non se comen sílabas.

Fai 100 anos a lingua falada nas aldeas arredor de Braga ou Guimaraes era practicamente galego, mais ca expansión da educación obrigatoria e dos medios de comunicación o norte portugués lusoficouse.
Eu teño familia emprestada brasileira e comunícome perfectamente con eles en galego, mais é certo que tento falar portugués porque adoro o idioma e quero aprender. De feito, estou a estudar portugués na EOI de Santiago. Que por certo, teño un profesor reintegrata co que seguro que te levarías ben.

Máis aló de iso, o certo é que tanto en Portugal como en Brasil hai sotaques e formas de pronuncia ben diferentes. En Brasil é moi diferente o portugués falado no nordeste, na Baia por exemplo, que o falado em Minas, no Sao Paulo ou no Río Grande do Sul. No nordeste o sotaque é máis musical, en canto que no sur é menos musical e parécese máis ao portugués europeo, sendo que segue habendo unha gran diferenza entre calquera dialecto de Brasil e Portugal, xa que o portugués europeo é moi diferente.

En Portugal sucede o mesmo, no norte cómense menos sílabas, xa no sur, sobre todo en Lisboa falan moi apurado e a reducción vocálica é maior. Iso é máis patente inclusive nas novas xeración, que tenden a unha reducción vocálica que fai que para unha persona que non coñeza o portugués, o idioma pareza máis ben alemán ou ruso que portugués.

Por outra parte, agora que estou estudando portugués, estou achando que o galego que me ensinaron na escola é un fake. É dicir, temos un idioma inventado, xa que moitas das palabras non teñen ningunha similitude co portugués e é por ahí que o reintegracionismo ten sentido, ainda que o certo é que hoxe en día sería xa moi difícil de aplicar. Tivo que ser no seu momento, pero optouse por un galego propio que é o que coñecemos hoxe en día.

Eu tento levarme ben con todo o mundo, pero non son especialmente reintegracionista, creo iso si que o portugués debía ter unha presenza similar a do inglés no noso sistema educativo, quizais algo menos por ser máis sinxelo para nos.

Todos os idiomas son inventados, no caso do galego o que temos é unha norma achegada o castelán por razóns políticas, e un léxico castelanizado, pero é a nosa realidade.

Avatar de Usuario
Reogalego13
· Soccum semper inaequale ·
Mensajes: 10989
Registrado: Martes 14 de Agosto de 2012, 12:08

Re: Lengua

Mensaje por Reogalego13 » Viernes 13 de Octubre de 2023, 16:06

Yo por mi experiencia aplicando gallego a la hora de hablar con lusofonos, tengo que decir que la comunicación es posible, pero ambas partes tienen que querer comunicarse para ello.

Me refiero, si no ponen un poco de atención y cuidado en la pronunciación, tanto ellos como yo, es mucho más complicado.

Avatar de Usuario
valeron4ever
· Maestro Forero ·
Mensajes: 4089
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 1:09

Re: Lengua

Mensaje por valeron4ever » Sábado 14 de Octubre de 2023, 1:51

Pois eu son galegofalante e entendo antes a un catalan que a un portugues (e falo dos do norte) :lol:

E canto mais intentas falar en portugués (ou algo parecido) menos te entenden. Despois leelo e está tirado, pero entendelo.

E iso que eu son unha persoa que se comunica/ escoita 4 idiomas de forma diaria...

Avatar de Usuario
exiliado_mad
· Forero Experto ·
Mensajes: 827
Registrado: Miércoles 29 de Enero de 2014, 20:58

Re: Lengua

Mensaje por exiliado_mad » Sábado 14 de Octubre de 2023, 8:26

Eu traballei bastante tempo en Lisboa, e teño que dicir que aparte da simpatía recibida por ser galego (e non castelán) e por tentar falarlles en galego, moitas veces dicianme que preferían que falase en castelán e eles respostábanme en portuñol (eran conversas técnicas e de negocio). Tamén teño que recoñecer que na rúa ( e nas "lojas") as veces entendía apenas o que me falaban.

Avatar de Usuario
Pablo1989
· Maestro Forero ·
Mensajes: 3882
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 15:13

Re: Lengua

Mensaje por Pablo1989 » Sábado 14 de Octubre de 2023, 12:59

Me parece un poco mito lo del gallego y el portugués. Como dice @valeron4ever ,el portugués es fácil entenderlo leyéndolo. Escuchándolo ya es otra cosa... Yo cuando voy a Portugal hablo español o inglés.

Entiendo mejor el italiano y no lo he estudiado en mi vida.

Avatar de Usuario
Adler84
· Maximilien Robespierre ·
Mensajes: 3013
Registrado: Miércoles 21 de Marzo de 2012, 20:39
Ubicación: Curva Máxica (exiliado en Madrid)

Re: Lengua

Mensaje por Adler84 » Sábado 14 de Octubre de 2023, 17:49

Te parecerá todo lo mito que quieras, pero to lo he vivido. Y ya es la segunda vez que lo experimento en primera persona, sin ser de oídas.

La primera vez fue hace años en suíza, donde en un supermercado que ya estaba echando el cierre, una brasileña que no hablaba inglés y no nos entendía para nada cuando le intentamos hablar castellano, nos pudo salvar la vida y decirnos dónde comprar alcohol gracias a que le empezamos a hablar gallego.

Así que no. Por experiencia propia y por duplicado puedo decir que es mentira que sea un mito.

Avatar de Usuario
NoGarD
[Mod] · Ghaiteiro ·
Mensajes: 6182
Registrado: Domingo 01 de Marzo de 2009, 3:31

Re: Lengua

Mensaje por NoGarD » Sábado 14 de Octubre de 2023, 17:54

Con absolutamente todos os brasileiros que coñecín nos meus case 11 anos emigrado, falei galego e cero problemas. E foron máis de 15 e de 20.

Tamén vivín cunha brasileira, e antes xa vivirá cun portugués.

A reacción primaria deles é de abraiarse de que a comunicación sexa tan sinxela. Meteslle un pouquiño de sotaque portugués e sen fallo.

Enviado dende o meu SM-S918B usando Tapatalk


Avatar de Usuario
Reogalego13
· Soccum semper inaequale ·
Mensajes: 10989
Registrado: Martes 14 de Agosto de 2012, 12:08

Re: Lengua

Mensaje por Reogalego13 » Sábado 14 de Octubre de 2023, 17:55

Es que para saber que esto no es un mito hay que hablar con extranjeros, no sólo gritarles desde lejos que se vuelvan a su puto país...

Avatar de Usuario
delaisi
· Forero Profesional ·
Mensajes: 336
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 22:28

Re: Lengua

Mensaje por delaisi » Sábado 14 de Octubre de 2023, 18:10

Pablo1989 escribió:
Sábado 14 de Octubre de 2023, 12:59
Me parece un poco mito lo del gallego y el portugués. Como dice @valeron4ever ,el portugués es fácil entenderlo leyéndolo. Escuchándolo ya es otra cosa... Yo cuando voy a Portugal hablo español o inglés.

Entiendo mejor el italiano y no lo he estudiado en mi vida.
É que non ten nada que ver o portugués de Brasil co de Portugal. E moito mais fácil comunicarse en galego con brasileiros que con portugueses. O portugués europeo e moito mais pechado e tende á reducción vocálica. Por iso é mais difícil con portugueses que con brasileiros.

Avatar de Usuario
Aglaca
[Mod] · Parrafista ·
Mensajes: 8402
Registrado: Martes 27 de Enero de 2009, 12:14

Re: Lengua

Mensaje por Aglaca » Sábado 14 de Octubre de 2023, 19:58

Gente, y he hablado con brasileños y portugueses y no soy gallego, el gallego que tengo es de oídas, así que el gallego que no sea capaz de comunicarse será por timidez y lo que eso te puede cortar, pero capacidad, si la tengo yo, la tiene cualquier gallego.

Avatar de Usuario
valeron4ever
· Maestro Forero ·
Mensajes: 4089
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 1:09

Re: Lengua

Mensaje por valeron4ever » Sábado 14 de Octubre de 2023, 20:00

Reogalego13 escribió:
Sábado 14 de Octubre de 2023, 17:55
Es que para saber que esto no es un mito hay que hablar con extranjeros, no sólo gritarles desde lejos que se vuelvan a su puto país...
Deixas un cheirume a todo o que criticas que tira para atrás...

Avatar de Usuario
Xiximaru
· Forero Experto ·
Mensajes: 932
Registrado: Jueves 04 de Agosto de 2022, 19:50

Re: Lengua

Mensaje por Xiximaru » Sábado 14 de Octubre de 2023, 21:09

Vivín 2 anos e medio en Évora falando integramente en galego.

Responder

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 44 invitados