Your browser does not support CSS. If images appear below, please disregard them.

Lengua

Para hablar de cultura general, política, etc

Re: Lengua

Notapor NoGarD » Jueves 10 de Junio de 2010, 21:52

Samhain escribió:Con esa burla repugnante al símbolo de un pueblo que no hace tanto fué casi exterminado por el fanatismo de unos dementes no voy a perder mi tiempo en contestarte.

Contéstoche en Política :lol:
NoGarD

· Ghaiteiro ·

Notapor Tittyshev » Jueves 10 de Junio de 2010, 22:09

Eu entre Primaria e o Instituto, só vin un caso de alguén que empreagese o galego, e mira que pasa xente ó longo dunha vida escolar. Era unha rapaza da Costa da Morte, e o mellor de todo era que lle chamaban "la gallega"

O sistema educativo, incluso co decreto que atenta contra as liberdades indivuduais da xente de mente aberta como Sator, só deriva en rapaces que saímos do instituto sen acadar o obxectivo de ser totalmente competentes en galego. O problema é de base, como mellor se aprenden os idiomas é por inmersión, e calquera rapaz que non fale o galego na casa ou cos amigos está condeado a ser monolingüe castelán ou a ter que esforzarse para chegar a ser bilingüe.

Actualmente a inmersión en Castelán está garantida, mentres que para o galego se reservan unhas cantas asignaturas nas que nin é obrigatorio falarlle o profesor ou facer os exames en galego. A iso hai que engadirlle que cada vez máis profesores non saben falar ben o galego así que optan polo castelán ou por chapurrear o galego.

Outra cousa que é posible observar, é como cada vez máis alumnos pensan que o galego é un estorbo na escola, é unha asignatura difícil para moitos, hai moita gramática e moitos autores que aprender, e iso fai que os rapaces vexan que necesitan un esforzo extra para algo do que nun futuro poderán prescindir polo que a ven coma unha asignatura inútil. Agora máis que xa non se esixe para as oposicións (e o peor é que hai galegos dacordo, cando son potenciais beneficiados con respecto a xente de fóra)

Este panorama creo que é o predominante en Galicia, sobre todo en nucleos urbanos, e non tan urbanos, e creo que negar esta realidade é de cínicos. O peor é que xa hai rapaces que non saben falar galego. Eu teño dúas primas de 7 e 8, que viven nun nucleo urbano do calibre de Soutoxuste, cuxos pais son galegofalantes (renegados iso sí) e non saben falalo, é que nin o entenden. O mesmo me comentaba unha amiga que traballa no forum en cursos destes para rapaciños, ela é galegofalante pero non pode empregalo porque directamente non a entenden.

Que se pode facer? Eu creo que para acadar a verdadeira liberdade (e non a liberdade dos pais a privar seus fillos dun dereito constitucional como é o de aprender galego) hai que ser competente nas dúas linguas. E competente non é saber escribila e expresarse mentres se van traducindo sobre a marcha as palabras en castelán, competente é falalo ao mesmo nivel que o castelán.

A solución, eu creo que está clara pero atenta contra a liberdade dos que queren que o galego desapareza. Inmersión dende pequenos en galego, garantizando iso sí a correcta aprendizaxe do castelán, que se conseguirá entre o que se dea na escola e o entorno castelanfalante do que é imposible aislarse.

Outra posibilidade é algo que non sei se se dá en algun lugar do mundo, podería ser alternar cursos totalmente en galego con cursos totalmente en castelán, eu creo que iso funcionaría

Todo o que non sexa isto é simplemente crear monolingües

A min o da circular non me escandaliza, é a súa empresa e fai o que queira, paréceme un estúpido pero non se lle pode facer nada. O problema é de base, hai que traballar para que os futuros grandes empresarios de Galicia teñan maior apego á terra e á lingua que este tipo de acomplexados

Por certo Sator, Paris Hilton tamén che pode forrar o cú de billetes de 500 así que parva non será, segundo a túa teoría..
Tittyshev

· Trenista ·

Notapor Samhain » Jueves 10 de Junio de 2010, 23:23

Ruy escribió:
O sistema educativo, incluso co decreto que atenta contra as liberdades indivuduais da xente de mente aberta como Sator, só deriva en rapaces que saímos do instituto sen acadar o obxectivo de ser totalmente competentes en galego.

Es que cambiando las normas cada dos por tres para diferenciar cada vez más al gallego del castellano y asimilarlo al portugués es difícil llegar a dominarlo.

O problema é de base, como mellor se aprenden os idiomas é por inmersión, e calquera rapaz que non fale o galego na casa ou cos amigos está condeado a ser monolingüe castelán ou a ter que esforzarse para chegar a ser bilingüe.

O sea que la solución es gallego por coj.... al 100% y eliminamos el español de la escuela

Actualmente a inmersión en Castelán está garantida, mentres que para o galego se reservan unhas cantas asignaturas nas que nin é obrigatorio falarlle o profesor ou facer os exames en galego
.

Creo que estás describiendo la situación anterior al nuevo decreto, sólo que donde pones gallego tienes que poner castellano y viceversa.
Samhain

· Recién Llegado ·

Notapor Tittyshev » Jueves 10 de Junio de 2010, 23:39

O galego que escribimos moitos cos que estás a "debater" é galego normativo, e polo que vexo ti enténdelo bastante ben así que non creo que se pareza tanto ao portugués como me pretendes facer ver.

Eu non falei de eliminar o castellano das escolas, non te inventes cousas

A situación que describo é a actual, incluido o decreto novo, que non soluciona nada. E o que pos é falso de novo.
Tittyshev

· Trenista ·

Notapor corsomoro » Viernes 11 de Junio de 2010, 0:30

Samhain escribió:
corsomoro escribió:Os pueden pasar cosas como estas a vosotros, porque de tolerancia vais justos, y ya, que no os duela reconocerlo. Porque yo estoy harto de ir a sitios en Barcelona donde me hablen de primeras en castellano y yo responder en catalan y ellos pasar a hablar en catalan, o la inversa y no tengo ningún problema con eso.

Y repito, a mi me parece que ahí prohiben hablar gallego, no solo con los clientes, sino incluso entre compañeros.

Uf si, es que si algo os sobra a los nacionalistas catalanes es tolerancia, venga ya.

Pero que mierda sabes tu?

Es tan simple como esto. En el estado español hay una lengua predominante y varias leguas en situación de diglosia. Si yo defiendo la mia soy intolerante? que me estas contando? tu tienes la eso al menos para debatir con propiedad?
corsomoro

· omnia sunt communia ·

Notapor sempren » Viernes 11 de Junio de 2010, 1:39

sator escribió:En los casos en los que el cliente te hable en gallego estoy convencido de que la dirección del hotel recomienda contestar en gallego.

Si te están prohibiendo hablar en gallego, difícil, ¿no?

Samhain, eliminar el castellano de los colegios es una estupidez, nadie piensa así, pero allá tú, si crees que llevamos tridente, cuernos y nos comemos niños, a mí me da igual, pero no te montes películas con ello.
sempren

· Forero Experto ·

Notapor Pauletal » Viernes 11 de Junio de 2010, 8:39

corsomoro escribió:Horrendo tu comentario, sinceramente no creia que llegaras tan lejos.

A mi me parece que lo prohibe, esta detrás de no hablar de temas peronales con los compañeros, por lo que no se refiere a no hablar en gallego a los clientes, sino simplemente a no hablarlo. Y aunque no lo prohiba, así es vuestro estado que una confusión como esa se convierte en una ofensa, y luego decis respetar la diferencia. Que mierda de respeto es esa? Tu exiges respeto, pero te ofende que alguien es su casa te hable en su idioma...

Perdona chaval.

A mi no me gusta que lo prohiban, pero tampoco me extraña que lo hubieran hecho. Si el empleado sabe Gallego, Castellano e inglés, por ejemplo, el sabe que es lo que tiene que utilizar en cada momento, y tal como si viene un alemán, le hablará probablemente en inglés, si viene un madrileño, le hablará en castellano y no en gallego, no como hacen en unos cuantos lados en los que fue a dar. Por supuesto. Si viene unaa persona gallega, ya se sabe en que debería de hablar, por descontado. El tema está en la educación y facilitarle todo al cliente, como es de sentido común en una recepción de hotel, que es un negocio, no una convención nacionalista.

Porque es tocar los huevos de verdad muchas veces. Si sabes castellano, y te hablan castellano porque no hablan ni gallego, vasco o catalán, por ejemplo, porque carallo le complicas la vida?. Te digo que por capricho, porque viene un Japo, un alemán o un ruso hablando en inglés, y polo carallo qque le contestan en ese idioma, le contestan en inglés (partiendo de la base que lo sepa), y eso no es defender tu idioma, eso es odio a otro
Pauletal

· Controlador ·

Notapor roped » Viernes 11 de Junio de 2010, 8:55

Perdoa rapaz pero creo que non te enteras do que vai o tema, a prohibición non atinxe ao trato cos clientes, atinxe as relacións interpersoais e laborais entre empregados e os seus superiores, cousa que é ilegal, aínda que como teñamos a mala sorte de que a opinión de sator se popularice é bastante factible que nun curto prazo o xefe poida escoller a nosa lingua, é o soño de calqueira explotador de pro.

As normas son claras, di que cando un camareriro chega a cociña non pode pedir unha caldeirada de pescada, senón una merluza a la gallega, que cando ese mesmo camareiro lle pide lume para encender o pito no descaso o faga en perfecto castelán, di que o empregado se dobregue e fale na lingua de poder do patrón.

Nin empresa privada nin hostias, eu no meu país teño todo o dereito a falar a miña lingua e senon po entendes é que tes un problemón gordo.
roped

· Sedicioso ·

Notapor Pauletal » Viernes 11 de Junio de 2010, 9:19

En nuestro país, lo principal es comunicarse con el mayor número de entes posibles. Si solo lo quieres hacer con los que sigan tus parámetros (intolerantes) teniendo capacidad de hacerlo del mismo modo, quien tiene un problema gordo eres tu.
Pauletal

· Controlador ·

Notapor roped » Viernes 11 de Junio de 2010, 9:23

Eres os paradigma do cipaio, o problema telo ti , creeme.
roped

· Sedicioso ·

Notapor Pauletal » Viernes 11 de Junio de 2010, 9:41

Lo que quieras, no nos vamos a poner de acuerdo.

No me gustan que tenga que desde la dirección el que lo prohíban y que se metan en la relación entre trabajadores, pero esto ya es algo que te comunican cuando optas a ese puesto, y si quieres hablar un idioma y no los otros que sepas, si quieres dormir en casa y no fuera porque estás todo el tiempo de viaje o quieres tener los findes y las noches libres y te toca en ese puesto esos horarios, pues ya sabes. Puedes negarte y a buscarte otra cosa. Te exigen unos requisitos y si no quieres o no puedes cumplir con alguno, no estás atado a cogerlo.

También, puedes montar tu propio negocio con los parámetros que creas conveniente, y más ahora que hace falta como el comer gente emprendedora, que es muy fácil buscar ser empleado, pero la responsabilidad de montar tu propio negocio que lo haga otro.
Pauletal

· Controlador ·

Notapor roped » Viernes 11 de Junio de 2010, 9:52

Esixir turnos nocturnos e desprazamento é perfectamente normal e sobre todo legal, prohibir o uso de un idioma oficial non.
roped

· Sedicioso ·

Notapor Samhain » Viernes 11 de Junio de 2010, 13:51

corsomoro escribió:
Samhain escribió:
corsomoro escribió:Os pueden pasar cosas como estas a vosotros, porque de tolerancia vais justos, y ya, que no os duela reconocerlo. Porque yo estoy harto de ir a sitios en Barcelona donde me hablen de primeras en castellano y yo responder en catalan y ellos pasar a hablar en catalan, o la inversa y no tengo ningún problema con eso.

Y repito, a mi me parece que ahí prohiben hablar gallego, no solo con los clientes, sino incluso entre compañeros.

Uf si, es que si algo os sobra a los nacionalistas catalanes es tolerancia, venga ya.

Pero que mierda sabes tu?

Es tan simple como esto. En el estado español hay una lengua predominante y varias leguas en situación de diglosia. Si yo defiendo la mia soy intolerante? que me estas contando? tu tienes la eso al menos para debatir con propiedad?

Pero tu quien te crees que eres, si tengo la eso, ¿vas de listillo?, para ti los que defendemos el 50% en cada idioma somos los intolerantes y tu y los que defendeis la inmersión en catalán o gallego sois los demócratas, :pirate: , se ve que te tragas todas las mentiras qu te cuentan en el Matrix separatista, ahora cuéntame lo de la guerra España vs Cataluña en 1714 y lo de los paisos catalans y ya te pueden dar el carnet oficial de manipulador de la historia
Última edición por Samhain el Viernes 11 de Junio de 2010, 14:46, editado 1 vez en total
Samhain

· Recién Llegado ·

Notapor sator » Viernes 11 de Junio de 2010, 14:11

Ruy escribió:Eu entre Primaria e o Instituto, só vin un caso de alguén que empreagese o galego, e mira que pasa xente ó longo dunha vida escolar. Era unha rapaza da Costa da Morte, e o mellor de todo era que lle chamaban "la gallega"

O sistema educativo, incluso co decreto que atenta contra as liberdades indivuduais da xente de mente aberta como Sator, só deriva en rapaces que saímos do instituto sen acadar o obxectivo de ser totalmente competentes en galego. O problema é de base, como mellor se aprenden os idiomas é por inmersión, e calquera rapaz que non fale o galego na casa ou cos amigos está condeado a ser monolingüe castelán ou a ter que esforzarse para chegar a ser bilingüe.

Actualmente a inmersión en Castelán está garantida, mentres que para o galego se reservan unhas cantas asignaturas nas que nin é obrigatorio falarlle o profesor ou facer os exames en galego. A iso hai que engadirlle que cada vez máis profesores non saben falar ben o galego así que optan polo castelán ou por chapurrear o galego.

Outra cousa que é posible observar, é como cada vez máis alumnos pensan que o galego é un estorbo na escola, é unha asignatura difícil para moitos, hai moita gramática e moitos autores que aprender, e iso fai que os rapaces vexan que necesitan un esforzo extra para algo do que nun futuro poderán prescindir polo que a ven coma unha asignatura inútil. Agora máis que xa non se esixe para as oposicións (e o peor é que hai galegos dacordo, cando son potenciais beneficiados con respecto a xente de fóra)

Este panorama creo que é o predominante en Galicia, sobre todo en nucleos urbanos, e non tan urbanos, e creo que negar esta realidade é de cínicos. O peor é que xa hai rapaces que non saben falar galego. Eu teño dúas primas de 7 e 8, que viven nun nucleo urbano do calibre de Soutoxuste, cuxos pais son galegofalantes (renegados iso sí) e non saben falalo, é que nin o entenden. O mesmo me comentaba unha amiga que traballa no forum en cursos destes para rapaciños, ela é galegofalante pero non pode empregalo porque directamente non a entenden.

Que se pode facer? Eu creo que para acadar a verdadeira liberdade (e non a liberdade dos pais a privar seus fillos dun dereito constitucional como é o de aprender galego) hai que ser competente nas dúas linguas. E competente non é saber escribila e expresarse mentres se van traducindo sobre a marcha as palabras en castelán, competente é falalo ao mesmo nivel que o castelán.

A solución, eu creo que está clara pero atenta contra a liberdade dos que queren que o galego desapareza. Inmersión dende pequenos en galego, garantizando iso sí a correcta aprendizaxe do castelán, que se conseguirá entre o que se dea na escola e o entorno castelanfalante do que é imposible aislarse.

Outra posibilidade é algo que non sei se se dá en algun lugar do mundo, podería ser alternar cursos totalmente en galego con cursos totalmente en castelán, eu creo que iso funcionaría

Todo o que non sexa isto é simplemente crear monolingües

A min o da circular non me escandaliza, é a súa empresa e fai o que queira, paréceme un estúpido pero non se lle pode facer nada. O problema é de base, hai que traballar para que os futuros grandes empresarios de Galicia teñan maior apego á terra e á lingua que este tipo de acomplexados

Por certo Sator, Paris Hilton tamén che pode forrar o cú de billetes de 500 así que parva non será, segundo a túa teoría..

Interesante comentario, en algunas cosas estoy de acuerdo.

Es cierto que en los contextos urbanos (no así en los rurales) existen muy pocos niños que utilicen el gallego como primera lengua, y eso es algo preocupante. Comprendo que la mayoría de los estímulos que recibimos en nuestra sociedad son en castellano, pero lo veo como algo normal, ya que además de tener nuestra propia cultura tenemos la castellana, que también asumimos como propia.

En lo que no estoy de acuerdo contigo es en esto:

Ruy escribió:A solución, eu creo que está clara pero atenta contra a liberdade dos que queren que o galego desapareza. Inmersión dende pequenos en galego, garantizando iso sí a correcta aprendizaxe do castelán, que se conseguirá entre o que se dea na escola e o entorno castelanfalante do que é imposible aislarse.

Yo no quiero que el gallego desaparezca y soy consciente de que es importante promocionar el uso del gallego, pero no estoy de acuerdo en que se superpongan los derechos de las lenguas a los de las personas.

Con el modelo del 50% creo que está garantizada la libertad de elección entre una lengua y otra. Comprendo la mayor dificultad a nivel social de ejercer el derecho de hablar en la lengua que quieran para los gallego hablantes, pero discrepo contigo y creo que la competencia está garantizada (quizá condicionada por la falta de uso, pero eso es algo normal). La inmersión nunca será la misma, pero eso es algo lógico, no vamos a renunciar a todos los medios de comunicación en castellano ni a toda la cultura producida por y para los castellano-hablantes, ¿no?.

Me parece un tema demasiado controvertido, creo que lo mejor es simplemente garantizar que se aprendan los dos idiomas y luego dejar hablar a cada uno lo que le dé la gana.
sator

· Forero Amateur ·

Notapor roped » Viernes 11 de Junio de 2010, 16:51

Eu non asumo a cultura castelá como propia, asumoa con respeto, como asumo a de calqueira outra cultura, co engadido de que a cultura castelá abre as portas a un inmenso universo cultural, e disfrutando moito desa cultura, esta xamais será a miña, como non o é a anglosaxona por moitas pelis americanas que admire ou a británica por moito que escoite a Led Zeppelin.

Eu non quero que o castelán desaparza das escolas galegas, quero que os nenos galegos se expresen en galego correctamente, e iso so é posible con un sistema educativo plenamente en galego.

Como ben dis os "estimulos" aos que se ven sometidos os rapaces na súa vida cotiá son en castelán, a única maneira de compensar 100 canles de tv, radios, xornais... en castelán é o monolingüísmo en galego na escola, coa salvedade da ensinanza das materias de lingua inglesa e castelá, evidentemente.

Si iso non se fai os rapaces non son verdadeiramente libres, non poderán escoller que lingua falar porque non teñen os rudimentos precisos para expresarse en galego, non hai máis que escoitar a un urbanita menor de 20 anos para darse conta que o sistema educativo non funciona, non teñen nin puta idea e a competencia non esta garantida, e ala españolista do pp galego, e algún do psoe tamén, sabe perfectamente que os seus fillos son uns analfabetos totais en galego, e como os queren seguir enchufando na administración foi imprescindible sacar a proba de galego das opos a administración.

Eu tiven un compañeiro de piso que chegou a universidade sen saber nin palabra de galego, pasou por privados e públicos, e non tiña nin puta idea, fillo de coruñesito de pro e madrileña, xamais escoitou unha palabra de galego na casa, e na escola poucas, forono pasando de curso e o final da súa vida académica permaneceu un analfabeto en galego, era físico, pero analfabeto na lingua da súa terra, pediunos a nos que lle ensinaramos e aprendeu con vintetantos anos, agora da clase en galego.

Isto é o ocorre nos nosos días, nenos galegos que non entenden o galego , a miña nai traballa nunha biblioteca e teñen actividades con cativos, as veces fan conta contos, miña nai é moi contista, ten moito rollo, e sempre lle pide que escollan a lingua antes de comenzar a historia, xamais, e digo xamais, os nenos pediron galego, miña nai sempre lles fai omemso , contallo en galego igualmente, parando moitas veces porque os rapaces de 5 anos non saben o que significan palabras como cabuxa, toxo, bolboreta... iso é moi triste.

O dos deritos das persoas sobre as linguas so funciona cando se fala de linguas minoritarias, porque teño que aprender eu castelán por lei? acaso eu non son persoa? porque nunha clase onde os rumanos son maioría teñen que dar as materías en castelán ou galego? son os rumanos menos persoas, non teñen acso dereitos indivduais?.
roped

· Sedicioso ·

AnteriorSiguiente

Volver a Cultura y política